Αίτια ατυχημάτων:
Εικόνα 1: Αίτια ατυχημάτων
Τα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων
ποικίλουν από υπερβολική ταχύτητα (3,8%) μέχρι και απόσπαση της προσοχής
του οδηγού (5,8%).
Ο
λόγος ατυχημάτων στον μεγαλύτερο αριθμό περιπτώσεων, σύμφωνα με τις στατιστικές
του 2015 από την Ελληνική Αστυνομία, ακόμα ερευνάται (41,8%),
ενώ
ο ακριβώς επόμενος είναι αίτια αναφερόμενα στους οδηγούς (27,1%).
Τα
αίτια με τον μικρότερο αριθμό ατυχημάτων, στατιστικά, είναι αίτια αναφερόμενα
στο όχημα (0,3%).
Επίσης,
σε μεγάλο σχετικά βαθμό είναι και τα ατυχήματα που προκλήθηκαν από κίνηση στο
αντίθετο ρεύμα (8,5%)
και
από τους πεζούς (6,1%).
Ηλικία θυμάτων:
Εικόνα 2: Ηλικία θυμάτων
Στην πλειοψηφία των ατυχημάτων
του 2015, η ηλικία των θυμάτων είναι 55+
χρονών (36,9%)
και η
μειοψηφία κυμαίνεται
από 0
έως 17 χρονών (3,2%).
Επακόλουθα
από το τελευταίο, είναι οι ηλικίες 18 έως 25 χρονών (14,8%)
με
ξαφνική αύξηση στον αριθμό ατυχημάτων.
Η τρίτη σε σειρά ηλικιακή ομάδα είναι από τα 26 έως τα 35 (16%) και η ακριβώς
επόμενη είναι από
36 έως 45 (15,5%).
Είδος οχήματος:
Εικόνα 3: Είδος οχήματος
Σύμφωνα με τις στατιστικές του
2015, τα συχνά οχήματα εμπλεκόμενα σε τροχαία είναι τα Ι.Χ.Ε. (46,5%), ενώ τα
πιο σπάνια είναι άγνωστο το είδος τους (0,3%). Επιπλέον, εμπλάκηκαν σε πολλά
ατυχήματα και δίκυκλα οχήματα (38,8%). Ατυχήματα συνέβησαν μέχρι και με
γεωργικά μηχανήματα (2,0%) και Δ.Χ.Ε. (0,4%), σε σχετικά μικρότερο βαθμό, όμως.
Ιδιότητα θύματος:
Εικόνα 4: Ιδιότητα οχήματος
Η ιδιότητα της πλειοψηφίας των
θυμάτων από ατυχήματα είναι ο οδηγός του οχήματος με υψηλό βαθμό θνησιμότητας
(68,8%), ενώ οι επιβάτες Αποτελούν τη μειοψηφία (14,8%). Το έτος του 2015
συνέβη ένα ατύχημα του οποίου το θύμα παραμένει άγνωστης ιδιότητας (0,1%).
Συχνές παραβιάσεις:
Εικόνα 5: Συχνές παραβιάσεις
Οι πιο συχνές παραβάσεις το 2015
ήταν η παράβαση του ορίου ταχύτητας (45%) και η μη χρήση κράνους (14%), ενώ
σπανιότατες ήταν η κίνηση στην αριστερή λωρίδα (0,1%) και η μη χρήση παιδικών
καθισμάτων (0,1%). Παραβάσεις με μεγάλο αριθμό συμβάντων είναι η μέθη (8%) και
μη χρήση ζώνης ασφαλείας (8%).
Τρόπος ατυχήματος:
Εικόνα 6: Τρόπος ατυχήματος
Στην πλειονότητα των φορών, ο
τρόπος ατυχήματος
είναι είτε με τη σύγκρουση του οχήματος (35,9%) είτε με την εκτροπή του
οχήματος από τον δρόμο (33,6%). Ο τρόπος με τα λιγότερα ατυχήματα είναι πτώση
ενός ή πολλών επιβατών από το όχημα (0,5%).
Ώρα ατυχήματος:
Εικόνα 7: Ώρα ατυχήματος
Το 2015, η πιο επικίνδυνη στιγμή
της ημέρας ήταν τα ξημερώματα, από τις 24:00-07:00 (23,1%) και η ακριβώς
επόμενη το απόγευμα, από τις 17:00-21:00 (21,8%). Τα λιγότερα ατυχήματα έγιναν
το πρωί, από τις 07:00-09:00 (9,7%) και το βράδυ, από τις 21:00-24:00
(10%).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου