Στατιστικά Τροχαίων


 Αίτια ατυχημάτων:

Εικόνα 1: Αίτια ατυχημάτων
 
Τα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων ποικίλουν από υπερβολική ταχύτητα (3,8%)  μέχρι και απόσπαση της προσοχής του οδηγού (5,8%). Ο λόγος ατυχημάτων στον μεγαλύτερο αριθμό περιπτώσεων, σύμφωνα με τις στατιστικές του 2015 από την Ελληνική Αστυνομία, ακόμα ερευνάται (41,8%), ενώ ο ακριβώς επόμενος είναι αίτια αναφερόμενα στους οδηγούς (27,1%). Τα αίτια με τον μικρότερο αριθμό ατυχημάτων, στατιστικά, είναι αίτια αναφερόμενα στο όχημα (0,3%). Επίσης, σε μεγάλο σχετικά βαθμό είναι και τα ατυχήματα που προκλήθηκαν από κίνηση στο αντίθετο ρεύμα (8,5%) και από τους πεζούς (6,1%). 

Ηλικία θυμάτων:
Εικόνα 2: Ηλικία θυμάτων
Στην πλειοψηφία των ατυχημάτων του 2015, η ηλικία των θυμάτων είναι  55+ χρονών (36,9%) και η μειοψηφία κυμαίνεται από 0 έως 17 χρονών (3,2%). Επακόλουθα από το τελευταίο, είναι οι ηλικίες 18 έως 25 χρονών (14,8%) με ξαφνική αύξηση στον αριθμό ατυχημάτων. Η τρίτη σε σειρά ηλικιακή ομάδα είναι από τα 26 έως τα 35 (16%) και η ακριβώς επόμενη είναι από 36 έως 45 (15,5%).

Είδος οχήματος: 
 Εικόνα 3: Είδος οχήματος
 
Σύμφωνα με τις στατιστικές του 2015, τα συχνά οχήματα εμπλεκόμενα σε τροχαία είναι τα Ι.Χ.Ε. (46,5%), ενώ τα πιο σπάνια είναι άγνωστο το είδος τους (0,3%). Επιπλέον, εμπλάκηκαν σε πολλά ατυχήματα και δίκυκλα οχήματα (38,8%). Ατυχήματα συνέβησαν μέχρι και με γεωργικά μηχανήματα (2,0%) και Δ.Χ.Ε. (0,4%), σε σχετικά μικρότερο βαθμό, όμως.

Ιδιότητα θύματος: 
 Εικόνα 4: Ιδιότητα οχήματος

 
Η ιδιότητα της πλειοψηφίας των θυμάτων από ατυχήματα είναι ο οδηγός του οχήματος με υψηλό βαθμό θνησιμότητας (68,8%), ενώ οι επιβάτες Αποτελούν τη μειοψηφία (14,8%). Το έτος του 2015 συνέβη ένα ατύχημα του οποίου το θύμα παραμένει άγνωστης ιδιότητας (0,1%).

Συχνές παραβιάσεις:
 Εικόνα 5: Συχνές παραβιάσεις

Οι πιο συχνές παραβάσεις το 2015 ήταν η παράβαση του ορίου ταχύτητας (45%) και η μη χρήση κράνους (14%), ενώ σπανιότατες ήταν η κίνηση στην αριστερή λωρίδα (0,1%) και η μη χρήση παιδικών καθισμάτων (0,1%). Παραβάσεις με μεγάλο αριθμό συμβάντων είναι η μέθη (8%) και μη χρήση ζώνης ασφαλείας (8%). 

Τρόπος ατυχήματος:

Εικόνα 6: Τρόπος ατυχήματος

Στην πλειονότητα των φορών, ο τρόπος ατυχήματος είναι είτε με τη σύγκρουση του οχήματος (35,9%) είτε με την εκτροπή του οχήματος από τον δρόμο (33,6%). Ο τρόπος με τα λιγότερα ατυχήματα είναι πτώση ενός ή πολλών επιβατών από το όχημα (0,5%).

Ώρα ατυχήματος:
 Εικόνα 7: Ώρα ατυχήματος

 
Το 2015, η πιο επικίνδυνη στιγμή της ημέρας ήταν τα ξημερώματα, από τις 24:00-07:00 (23,1%) και η ακριβώς επόμενη το απόγευμα, από τις 17:00-21:00 (21,8%). Τα λιγότερα ατυχήματα έγιναν το πρωί, από τις 07:00-09:00 (9,7%) και το βράδυ, από τις 21:00-24:00 (10%).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου